tisdag 3 april 2007

Fisk i ugn

1 bit x-tras alaska pollock (f.ö perfekta portionsbitar till bebis!)
3 körsbärstomater
soja-/havre- eller vanlig grädde
dill
vitpeppar

lägg fisken i en liten ugnsform, halvera tomaterna (jag glömde skålla
men det bör man nog göra!) och lägg i formen, pudra över dill och
vitpeppar. pytsa i lite grädde av valfri sort (nu blev det sojagrädde
för det var vad vi hade hemma) för att koka fisken i, in i ugn. vi
körde fiskgratäng till oss själva samtidigt så den stod inne i 15 min
210 grader varmluftsugn men blir nog klar bra mkt fortare på egen
hand.
medan fisken stod i ugnen kokade jag 2 små potatisar i bitar och
micrade 1dl frusen majs i lite vatten. majsen mixade jag ordentligt,
sedan i med fisken och tomaterna och lite lite grädde och mixa ihop.
mosa potatisen med gaffel, blanda och ner i burk.
det blev 3 x 1,5dl ungefär, 3 st juniorportioner

sen kokade jag en likadan bit tillsammans med palsternacka, 3 st och
lite dragon och mixade ihop med mycket vatten, det blev lite löst men
blir nog bra. det blev 2 x 1,5dl och 3/4 liten burk.

(milimina)

Inga kommentarer: